Motiverande reklamkampanjer från 2020

Inspiration är av godo. Särskilt inom marknadsföring. Så vi tänkte att vi samlar några av de snygga, smarta, roliga och fantastiska kampanjer som motiverade oss under förra året.

Playstation: Play has no limits

Ca 5 176 465 visningar

Lanseringen av Playstation 5. (Ni vet konsolen alla ville ha, men ingen kunde få tag i.) hade taglinen: Play has no limits. Och Sony körde kampanjen med flera olika kampanjfilmer såsom The Edge, Explorer och själva PS5 Launch-videon.

Ca 1 256 929 visningar

Lanseringen hade även mer lokala happenings. Byggnader i ca 25 länder runt om i världen, såsom  Sydkorea, USA, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, m.fl – hade snygga filmloopar av PS5 samt den nya handkontrollen DualSense projicerade på dem. Samt i Singapore anordnades en speciell ljusshow och entréskyltar i Londons tunnelbana hade bytts ut till symbolerna från knapparna på en Playstationkontroll.

Senaste artiklarna

Guide till growth marketing för B2B

Introduktion:

Välkommen till vår omfattande guide om growth marketing för B2B-företag. I dagens...

Reklamfilmer Super Bowl 2024

Reklamfilmernas julafton är äntligen här. Och som vanligt bjöds vi på en kavalkad av snordyra ...

Spårning i en värld efter tredjepartscookies

I dagens digitala marknadsföringslandskap är förändringar i luften när det gäller...