5 anledningar till att använda HubSpot

2018-09-12 | IN   HubSpot, Inbound Marketing, Kommunikation, Digital Marknadsföring | BY Team Migaloo

”Vi kan skriva hundratusentals ord om vad som gör HubSpot utmärkt, men låt oss sammanfatta det med: HubSpot är en inbound marketing och försäljningsplattform som hjälper företag att locka besökare, konvertera leads och hitta nya kunder. Låter inte särskilt komplicerat eller hur? Hur som helst, här är fem skäl till varför vi tycker att du ska använda HubSpot för inbound marketing.”

 

HÄR ÄR 5 ANLEDNINGAR TILL ATT ANVÄNDA HUBSPOT

 

1. EN VÄLFYLLD VERKGTYGSLÅDA FÖR INBOUND MARKETING

Det som HubSpot gör så briljant är att samla allt du behöver (och det du inte visste att du behöver) under ett och samma tak. Om du gör en snabb överblick över vad du jobbar med idag skulle det förmodligen se ut så här:

  • Content Management System
  • Bloggplattform
  • E-postmarknadsföringsplattform
  • CRM
  • Analysverktyg
  • Landningssidor
  • Call to Action-verktyg
  • Och mer

De flesta av de listade verktygen är inte integrerade och fungerar som fristående lösningar. Och exakt här ligger vår poäng med HubSpot. Det är svårt att ha kontroll över din inbound marketing medan du studsar fram och tillbaka i olika verktyg - i helt separata system. Och när du börjar tänka på hur arbete på det här sättet dödar din effektivitet, så behöver vi nog inte vidareutveckla detta något mer.

 

2. TA EN NÄRMARE TITT PÅ SIFFRORNA

Vad är oftast målet för en inbound marketing-kampanj? Att generera leads, för att sedan förvandla dem till kunder som generar inkomst. Att investera i inbound marketing är en sak, men du måste mäta ditt arbete. Med HubSpot tas mätningarna med på en resa över det magiska landet kallat Internet med olika webbtaktiker. Vilken e-postkampanj leder till den mest direktförsäljning? Behöver du veta vilka av dina blogginlägg som generade mest trafik? HubSpot kan berätta detta för dig.

 

3. PERSONAS ÄR NYCKELN TILL FRAMGÅNG

Potentiella kunder som matchar egenskaperna hos dina ”buyer personas” du skapat är vägen framåt.  Varför? Jo därför att dina ”buyer personas” är dina bästa kunder. Punkt slut. Med HubSpots olika verktyg kommer du aldrig att förlora ditt fokus gällande vem du riktar dina kampanjer till.

Den gyllene regeln är att få 6 kvalificerade potentiella kunder. Snarare än 94 icke potentiella kunder som aldrig som kommer göra ett köp. Det är nästan exakt den premissen HubSpot byggde sin plattform på.

 

4. SEO (ELLER HUR DU VINNER GOOGLE-RACET)

SEO är alltid viktigt, och även om det inte är ditt största bekymmer i här livet är det viktigt att ha ordning och reda på dina texter så de är SEO-vänliga. Med verktygen i HubSpots verktygslåda kan du se till att allt du gör alltid är optimerat.

 

5. BÄTTRE EVOLUTIONSPROCESS ÄN JURASSIC PARK

Marknaden för inbound marketing är ung. Saker och ting förändras konstant och det finns alltid utrymme för genomförbara förbättringar. HubSpots verktyg utvecklas ständigt för att möta nya krav så att du inte behöver oroa dig för att vara ett steg bakom i utvecklingen.

VILL DU VETA MER OM VAD HUBSPOT KAN GÖRA OCH HUR DET KAN HJÄLPA JUST DIG? 

KONTAKTA OSS

Dela med dig och få extra karma

Trendspaning inom content marketing 2020

2020-29-06

Ok, så nästan halva 2020 har passerat och vi är äntligen mitt i sommarsäsongen....

Klick som lockar till köp

2020-29-06

I många fall gällande digital marknadsföring handlar det om att få kunden att...

Animationer i content marketing

2020-29-06

Animationer har under en lång tid blivit en vital del av reklamkampanjer. Och...

Vad är social listening?

2020-29-06

Enkelt sammanfattat: vad sägs ditt företag eller varumärke? Hur går snacket på...